Ce reguli trebuiesc respectate la terasa in contextul COVID-19?

S-a publicat, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 461 din  30 mai 2020, Ordinul comun al Agentiei Nationale Sanitar Veterinare si a Sigurantei Alimentelor, Ministerului sanatatii si a Ministerului Economiei , Energiei si a Mediului de Afaceri pentru aprobarea Normei  privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activitățile de preparare, servire și consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile special amenajate din exteriorul clădirilor unităților de alimentație publică. Ordinul cu numarul 966/1.809/105/2020 prevede o serie de aspecte si masuri dintre care redam mai jos cateva :

  • Operatorii  economici din sectorul alimentației publice, înainte de reluarea activităților trebuie sa asigure:

  1. verificarea stării de întreținere a tuturor spațiilor, facilităților, echipamentelor, inclusiv a ustensilelor utilizate; 
  2. revizuirea planurilor și procedurilor de igienizare, dezinfecție și de autocontrol pentru creșterea frecvenței acestor operațiuni; 
  3.  asigurarea de dispozitive și produse biocide necesare dezinfectării mâinilor personalului lucrător, a spațiilor, facilităților, echipamentelor și ustensilelor folosite; 
  4.  verificarea stocurilor de alimente, materii prime existente în unitate și eliminarea celor pentru care nu se poate garanta siguranța alimentară; 
  5.  igienizarea și dezinfecția cu substanțe biocide avizate a tuturor spațiilor, facilităților, echipamentelor și ustensilelor, curățarea zonelor unde sunt servite alimentele către consumatorul final, a grupurilor sanitare utilizate de personalul lucrător din cadrul unităților de alimentație publică și a celor utilizate de clienți; 
  6. existența unui registru de evidență a rezervărilor clienților, astfel încât, în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul clienților unității de alimentație, să existe date concrete pe baza cărora să poată fi efectuată ancheta epidemiologică;
  7.  triajul observațional al angajaților la intrarea în unitatea de alimentație în conformitate cu reglementările în vigoare; 
  8.  monitorizarea permanentă a stării de sănătate a personalului lucrător și interzicerea accesului în unitate a persoanelor care prezintă simptome respiratorii specifice unor boli pulmonare sau semne specifice altor boli transmisibile, precum și trimiterea la domiciliu a personalului la care în timpul programului de lucru apar simptome respiratorii specifice; 
  9.  asigurarea distanțării fizice în rândul angajaților, iar, în cazul în care spațiile de preparare a alimentelor îngreunează menținerea măsurilor de distanțare, trebuie să fie instituite măsuri alternative de protecție a lucrătorilor.
  • După reluarea activității, operatorii economici trebuie să respecte urmatoarele reguli: 
  1.  creșterea frecvenței operațiunilor de curățenie și dezinfecție cu produse biocide avizate; 
  2. monitorizarea permanentă a stării de sănătate a personalului lucrător și interzicerea accesului în unitate a persoanelor care prezintă simptome respiratorii specifice unor boli pulmonare sau semne specifice altor boli transmisibile; 
  3.  limitarea numărului de persoane care lucrează pe circuitul funcțional de producție și servire; 
  4.  în cazul în care din cadrul anchetelor epidemiologice efectuate de direcția de sănătate publică județeană, respectiv a municipiului București rezultă că un client al unității de alimentație a fost depistat pozitiv la COVID-19, se va aplica măsura igienizării corespunzătoare a întregii unități de alimentație publică; 
  5.  aplicarea măsurilor de igienizare corespunzătoare a spațiului de lucru, în cazul în care un angajat a fost depistat pozitiv la COVID-19.
  • În ceea ce privește măsurile de protecție a clienților, actul normativ instituie o serie de obligații pentru operatorii economici din sector, între care: 
  1.  triajul observațional al clienților la intrarea în terasă (accesul clienților cu semne vizibile de infecție respiratorie va fi interzis); 
  2. existența – la intrarea în terasă și la grupurile sanitare – a dispozitivelor cu produse biocide avizate, necesare dezinfectării mâinilor clienților, precum și informarea acestora cu privire la modul de utilizare; 
  3.  se recomandă stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienți în interiorul terasei, astfel încât să se minimizeze contactele între clienți (de exemplu, înspre și dinspre toaletă); 
  4.  este interzis transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință;
  5.  se interzice consumul de produse în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul terasei; 
  6.  instalarea de panouri de protecție din plexiglas în unitățile cu plata la casa de marcat; 
  7.  trebuie să asigure respectarea unei distanțe de minimum 2 metri între ocupanții scaunelor meselor alăturate; 
  8.  ocuparea locurilor trebuie făcută cu rezervare anterioară; 
  9.  personalul trebuie să poarte mască și mănuși; 
  10.  dezinfecția meselor trebuie efectuată după fiecare client/grup.

Documentul stabilește și modul în care vor fi efectuate controalele oficiale privind respectarea măsurilor, precum și sancțiunile care urmează să fie aplicate în cazul nerespectării acestora. Documentul integral poate fi citit aici

Comentarii
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected]
Doneaza pentru a sprijini proiectul "Info real"

Daca ai surprins imagini (foto sau video) care crezi ca pot deveni stiri, nu ezita sa le trimiti la [email protected]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Copyright © Toate drepturile rezervate T2K Skyline Group | CoverNews by AF themes.
1Shares
error: Continut protejat !!