Locuitorii unei comune din Sălaj cer să fie incluși pe traseul autobuzelor care deservesc calea ferată între Huedin și Cluj/Vom merge la protecția consumatorului/Depindem de Cluj cu educația și locurile de muncă

Locuitorii unei comune din Sălaj  cer să fie incluși pe traseul autobuzelor care deservesc calea ferată între Huedin și Cluj/Vom merge la protecția consumatorului/Depindem de Cluj cu educația și locurile de muncă

 

Peste 240 de persoane din comuna Almașu au semnat o petiție prin care cer ca autobuzele introduse ca urmare a închiderii circulației feroviare pe calea ferată între Cluj-Napoca și Episcopia Bihor pentru efectuarea lucrărilor de moderizare să deservească și locuitorii din comuna Almașu.

Oamenii spun că depindeau de calea ferată având în vedere că muncesc și au copiii la școală în Cuj. Locuitorii din comuna Almașu cer mai multe autobuze pe relația Cluj-Napoca – Huedin dar și înființarea unor stații suplimentare pe teritoriul localității Jebucu (la capătul satului sau la punctul de oprire feroviară) și a uneia temporare   în localitatea Stâna (de 3-4 ori pe saptămână), pe durata modernizării liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea.

 

„Milităm pentru introducerea unui sistem de oprire la cerere, de exemplu dacă sunt făcute programări sau sunt cumpărate bilete în avans, autobuzul va intra în localitate. Această masura ar avea ca efect optimizarea costurilor companiilor feroviare, fără a lăsa  pasagerii din Jebucu și Stâna fără alternative de transport. Mulți locuitori ai comunei noastre, care au beneficiat de serviciile feroviare înaintea închiderii liniei, nu dețin autoturisme, iar stația de autobuz desemnată pe DN1 pentru Jebucu, în localitatea Șaula, se afla la 6 km distanță de sat, astfel, călătorii sunt nevoiți să parcurgă distanțe suplimentare.Pentru Stâna, stația amenajată în Izvorul Crișului se află la 12 kilometri de sat și este accesibilă numai prin Jebucu. Pe lîngă populația navestistă, stațiile Jebucu și Stâna de cale ferată erau folosite de majoritatea locuitorilor comunei de mai multe ori pe săptămână la intervale regulate deoarece mulți dintre ei sunt legați de Cluj prin muncă, familie și învățământ”, a arătat Székely Örs, unul dintre semnatarii petiției.

Oamenii mai arată că, pe lângă neajunsurile create de inexistența unor stații de autobuz în localitățile amintite, odată cu punerea în circulație a autobuzelor pe sectorul de cale ferată afectat de lucrările de modernizare, nu de puține ori oamenii din cele două localități nu au putut urca în autobuze, având în vedere că acestea au fost arhipline.

„Odată cu începerea lucrărilor pe calea ferată, ne-am confruntat cu faptul că autobuzele înlocuitoare puse la dispoziție de companiile feroviare sunt puține la număr. Mulți pasageri, printre care minorii Centrului de Plasament Bethesda, elevii și studenții care se întorc acasă săptămânal, navetiștii nu au putut urca în autobuzele arhipline sosite de la Oradea sau pornite din Cluj”, mai arată locuitori din Almașu.

Oamenii spun că s-au adresat celor două companii private care aveau curse în Almașu și acum asigură transportul cu autobuze/autocare prin această zonă, mai precis  Transferoviar  și InterRegional Călători. Prima dintre companii a transmis un răspuns negativ, iar cea de a două nu a formulat niciun răspuns. 

Oamenii sunt deciși să facă plângeri la Oficiul pentru Protecția Consumatorului, având în vedere că operatorii nu pot asigura servicii decente oamenilor, așa cum se întâmpla înainte, când era funcțională calea ferată și circulau autobuzele.

Și Asociația Pro Infrastructura a sesizat că, deși operatorii privați au angajat autobuze pentru a deservi sectoarele feroviare de pe traseul de cale ferată Cluj-Episcopi Bihor la care se lucrează pentru electrificare și pe care s-a închis circulația trenurilor, acestea sunt ticsite. O lege intrată recent în vigoare prevede circulația autobuzelor în ”regim de tren”, pe baza biletelor și abonamentelor feroviare, mai arată Asociația Pro Infrastructura care sesizează ca CFR Călatori sfidează oamenii și nevoile lor.

DETALII:

CFR Călători, durere-n cot față de călători pe ruta feroviară Cluj-Napoca – Oradea, acuză asociația care monitorizează lucrările de mare infrastructură din România. La 3 luni de la începerea lucrărilor CFR Călători nu are autobuze

sursă: www.salajulliber.ro

 

 

 

 

 

Data:

02. 2024.

Semnatura:

Szekely Ors

 

 

 

zékely Örs, şi vă adresez pt. că aş avea nevoie de ajutorul Dvs.

După cum ştiţi, reabilitarea  căii ferate Cluj-Oradea nu se decurge fără probleme. De exemplu autobuzele înlocuitoare ale companiilor ocolesc complet comuna Almaşu (reprezentate prin punctele de oprire Stana şi Jebuc), circulând pe DN1. Astfel două sate au rămas fără conexiune la transportul public, cu elevi şi navetişti cărora le-a fost îngreunată peste măsură accesul la oraşul Cluj.

nu am primit răspuns deloc în termenul legal de 30 de zile (deşi telefonic mi s-a comunicat că voi primi răspuns). Acum intenţionez să contactez Protecţia Consumatorului în privinţa asta. 

Dacă redacţia dvs. ar fi interesată să publice un reportaj despre situaţia de faţă, ne-ar ajuta foarte mult să punem presiune asupra companiilor.  Dacă vă interesează subiectul, vă stau cu plăcere la dispoziţie cu informaţii, cu persoane de contact, etc.

 

​ 

Stire preluata de pe site-ul www.actualdecluj.ro  

Comentarii
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected]
Doneaza pentru a sprijini proiectul "Info real"

Daca ai surprins imagini (foto sau video) care crezi ca pot deveni stiri, nu ezita sa le trimiti la [email protected]
Copyright © Toate drepturile rezervate T2K Skyline Group | CoverNews by AF themes.
Generated by Feedzy
0Shares
error: Continut protejat !!