Detalii din cel mai mare contract de achiziții de material rulant în România după Revoluție, zeci de rame electrice sunt cumpărate după un contract semnat ieri, o parte ajung în Cluj. Cine le operează

Detalii din cel mai mare contract de achiziții de material rulant în România după Revoluție, zeci de rame electrice sunt cumpărate după un contract semnat ieri, o parte ajung în Cluj. Cine le operează

 

Detalii din cel mai mare contract de achiziții de material rulant în România după Revoluție, zeci de rame electrice sunt cumpărate după un contract semnat ieri, o parte ajung în Cluj.

ieri la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a fost încheiat contractul de achiziție pentru rame electrice regionale (RE-R) noi, între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și furnizorul PESA Polonia, care a asigurat între altele și primele ”tramvaie mov” de la Cluj.

Contractul presupune achiziția a 62 de rame electrice de scurt parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional. E un contract de peste trei miliarde de lei plus TVA, împărțite în trei loturi. Iată care sunt acestea:
Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R și mentenanța acestora, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, în valoare de 980.000.000 lei, fără TVA ;
Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R și mentenanța acestora, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, în valoare de 1.127.000.000 lei, fără TVA;
Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R și mentenanța acestora, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, în valoare de 931.000.000 lei, fără TVA.

Termenul de livrare al primei rame este de 24 de luni, de la semnarea contractului, iar livrarea întregului lot de 62 de rame se va efectua în termen de 36 de luni, la care se adaugă perioada de mentenanță de 15 ani. Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 224 de locuri pe scaune. Ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spațiu pentru amplasare automate de  consumabile, spații pentru bagaje de dimensiuni mari sau pentru biciclete și spațiu pentru amplasarea unui automat de vândut bilete și/sau aparat pentru validarea titlurilor de călătorie.

Ramele electrice regionale vor fi atribuite în mod temporar către operatorii de transport feroviar (OTF) care au încheiat contracte de servicii publice pentru transportul feroviar de călători în perioada decembrie 2022 – 11 decembrie 2032. Astfel, cele 62 RE-R vor fi distribuite către cei șase OTF, după cum urmează:
Regio Călători – 6 RE-R, distribuite astfel: 2 RE-R pe ruta București N. – Ploiești V. – Brașov, 1 RE-R pe ruta București Nord – Adjud, 1 RE-R pe ruta Arad – Timișoara N. – Caransebeș, 2 RE-R pe ruta Iași – Pașcani – Suceava;
Transferoviar – 7 RE-R, distribuite astfel: 1 RE-R pe ruta București Nord – Adjud, 5 RE-R pe ruta București N. – Roșiori N., 1 RE-R pe ruta Arad – Timișoara N. – Caransebeș;
Interregional Călători – 8 RE-R, distribuite astfel: 2 RE-R pe ruta București Nord – Adjud, 1 RE-R pe ruta Arad – Timișoara N. – Caransebeș, 5 RE-R pe ruta Huedin – Cluj Napoca – Bistrița N.;
Astra Trans Carpatic – 4 RE-R, distribuite astfel: 1 RE-R pe ruta București N. – Ploiești V. – Brașov, 1 RE-R pe ruta București Nord – Adjud, 1 RE-R pe ruta București Nord – Fundulea, 1 RE-R pe ruta Arad – Timișoara N. – Caransebeș;
Softrans – 3 RE-R, distribuite astfel: 1 RE-R pe ruta București N. – Ploiești V. – Brașov, 1 RE-R pe ruta București Nord – Adjud, 1 RE-R pe ruta București Nord – Fundulea;
CFR Călători – 34 RE-R, distribuite astfel: 2 RE-R pe ruta București N. – Ploiești V. – Brașov, 6 RE-R pe ruta Brașov – Gheorgheni, 3 RE-R pe ruta București Nord – Adjud, 1 RE-R pe ruta București Nord – Fundulea, 2 RE-R pe ruta Arad – Timișoara N. – Caransebeș, 4 RE-R pe ruta Huedin – Cluj Napoca – Bistrița, 4 RE-R pe ruta Iași – Pașcani – Suceava, 3 RE-R pe ruta Bacău – Pașcani, 3 RE-R pe ruta Constanța – Fetești, 6 RE-R rezervă.

 

​ 

Stire preluata de pe site-ul www.actualdecluj.ro  

Comentarii
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected]
Doneaza pentru a sprijini proiectul "Info real"

Daca ai surprins imagini (foto sau video) care crezi ca pot deveni stiri, nu ezita sa le trimiti la [email protected]
Copyright © Toate drepturile rezervate T2K Skyline Group | CoverNews by AF themes.
Generated by Feedzy
0Shares
error: Continut protejat !!